Gönderen / 19 Mayıs 2014 Pazartesi / 21 Comments / , , , ,

Kitap Önerisi: Yalnız Seni Arıyorum

Günlerdir bloga nasıl geri dönsem, dönmeli mi, hayat devam ediyor mu, etmeli mi, bundan sonra ne olacak diye düşünmekten derin bi kafayı kırma evresindeydim. Akıl sağlığımı koruyabilmek adına -bu ülkede ne kadar mümkünse- bi takım önlemler aldım. Bunlardan biri de internet kullanımını minimuma indirip bol bol kitap okuyup, bir şeyler izleyerek vakit geçirdim.

Yaşanan #soma faciasından sonra vicdansızlar, diktatörler, çıkarcılar bir yana sentetik duyarlılar, neye nasıl üzüleceğini söyleyenler eşit derece sinir bozuculardı. Neyse, geçtiğimiz günlerde çok hoşuma giden bir kitap okudum, sizlerle paylaşmak istedim. 



"Yalnız Seni Arıyorum" Orhan Veli'nin son aşkı Nahit Hanım'a yazdığı mektuplardan oluşuyor. Mektuplar Nahit Hanım öldükten sonra özel izinle alıp yayınlanmış. Etik olarak tartışılabilir ancak bir insanın bu kadar güzel aşık olması, birini bu kadar sevebilmenin mümkünatını gösterebilmiş olması sebebiyle bile son derece doğru olmuş açığa çıkması. Ankara'dan İstanbul'a gelen Orhan Veli'nin evli sevgilisi Nahit'e duyduğu aşkı okudukça sinir krizi geçirdim "Ulan ben kimseyi böyle sevemedim/sevebilecek miyim?" diye. 


Her mektupta Nahit'e biraz daha nefret doldum, sinir oldum, içim parçalandı. Kitabın altını çizmekten fosforlu kalemim bitti, gidip yenisini aldım o derece. Edebiyat dünyasından hemen hemen herkesin yakın arkadaşı, salon kadını öğretmen Nahit Hanım da az değilmiş. Onun mektuplarını son sayfa hariç hiç görmüyoruz ama adama şımarıklığıyla, tripleriyle, kenafirliğiyle kök söktürüyor. Kış günü İstanbul'dan Ankara'ya gidecek beyaz bir ceketi dışında hiçbir şeyi olmayan, günlerce parasızlıktan şehre inip mektubunu postalayamayan Orhan Veli'ye içiniz acıyacak okurken. Bu imkansızlıklar arasında öyle güzel aşık oluyor, kendini öyle güzel anlatıyor ki yaşadığı çağdan ve hayattan iğreniyor insan. Neyse okuyun, nasıl güzel aşık olunur siz de görün.

Ben yatmadan önce her gece bir mektup şeklinde okuyacaktım ama dayanamayıp dana gibi hepsini bir günde bitirdim. Kitabın mağazalardaki satış fiyatı 10 TL. Bi latte içmeyip korsan yerine orijinal kitap alın yevvvrumlar.

Not: İlk fotoğraftaki kafe Eminönü'ndeki hastası olduğum "Brew Coffeeworks". Nişantaşı'nda silikondan ağzı burnu kaymış kokonalarla göt göte oturmaktansa güzel turist oğlanlar, yakışıklı garsonlar, has İstanbul manzarası eşliğinde kitabımı okumayı seviyorum, gitmeniz tavsiye olunur..
Not 2: Billboard Music Awards yazısı yarın, bilemedin öbür gün..
Not 3: Cannes yazısı festivalin tamamı sona erdiğinde gelecek. Yani haftaya falan.

Öperim.

Share This Post :
Tags : , , , ,

21 yorum:

Adsız dedi ki...

Kitabı çok merak ettim.Almayı düşüniyorum.Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

İnternet kullanımını azaltmak bugünlerde yapılacak en iyi şey .
Harika yazı ve fotograflar müthiş .

Adsız dedi ki...

Billboard ı yazsana pelo

Adsız dedi ki...

Yaa senin yasam enerjine hastayim ama lutfen bu bloga siyaset karistirma eski yazilarinsa felan var ama senin yazilarini okumaya bayiliyorum

Adsız dedi ki...

Yaa senin yasam enerjine hastayim ama lutfen bu bloga siyaset karistirma eski yazilarinsa felan var ama senin yazilarini okumaya bayiliyorum

Adsız dedi ki...

Bilboard i yazabilir misin

Adsız dedi ki...

kitabıda merak ettim ama şu brew daha çok ilgimi çekti

Adsız dedi ki...

genelde önerdiğin filmler çok güzel oluyor kitap da merak uyandırdı kesin alıp okuyacağım.

Kozmetik Aşığı dedi ki...

Ben de alcam çok merak ettiiiiim! mekan da mütüş gözüküyo hanii=)

Aysin dedi ki...

Bloga siyaset karıştırma karıştırma diyen, hafif bir tabir bulamadığım için önüne herhangi bir sıfat koymadığım insanları dinleme Pelin. Varsın okuyucun azalsın, sen içinden gelenlerden taviz verme.

Adsız dedi ki...

Yazılarına ve bloguna bayılıyorum... Her postunda orijinalligini yansıtıyosun. Karakterli bi yazarsın, seni okumayı çok seviyorum. Böyle devam ♡♡♡

Adsız dedi ki...

Aysin ben sana bir tabir buldum ama buraya yazmam yakışık almaz bu bloguda takip etmeyi asla bırakmam

Adsız dedi ki...

yaa billboard u yazsana :D

Adsız dedi ki...

BİLBOARD yaaaaaaaaaz

Adsız dedi ki...

Billboard peliiin

Adsız dedi ki...

Bilboard

Adsız dedi ki...

ne demek siyaset karıştırma bloga??

307 vatandaşımız can vermiş kız da üzülmüş bundan bile bahsetmesin mi? bu insanları anlamakta zorlanıyorum artık düşünce fikir hiçbir şeye saygıları yok.

senin bu etkilenen hallerini de seviyoruz pelin lütfen içinden geldiği gibi böyle yazmaya devam et.

ecem sümer dedi ki...

Pelin d&r'da 35 tl idi nerden 10 tl ye aldığını yazar mısın ?

kozmetik karne dedi ki...

Kendall'ın giydiği yıllardır Demet Akalın Bodrum beach partilerde mayokini üstü kot birleştirmesi değilimi yahu. Shakira evde bi o ayakkabıyı mı bulmuş o ne? Ah biz gidecektik oraya...

kozmetik karne dedi ki...

Pelin siyasetli filan herturlu askımsın, go on

duygu küliğ dedi ki...

Kiz billboardi haftaya bilmemneye yazicam demiz halaa bilbordu yazsana pelo. Daha blog yazisini okumaya tahammulunuz yok tutmusunuz kitap onerisi postunu acmisiniz. Hepinizi parcaliycam haa

Fotoğrafım
Sorun bende değil Sende, Sorun Bendeymiş, Beni Hep Sev ve Mualla'ya Sor kitaplarının yazarı, 2011 Blog Ödülleri moda blogları 1.'si "bi kot bi tişört"ün sahibi, bir kitap okuyup hayatı değişmeyen, onun yerine bir kaç kitap yazan ama hayatı hala değişmeyen Pinkfreud'un blogu... İletişim: pinkfreudinfo@gmail.com

Instagram

Dizi Önerisi: Olive Kitteridge

Yine davar gibi bir günde izleyip, etkisinden kurtulamadığım bir dizi önermeye geldim. Selamsız sabahsız girdiğim için kusura bakmayın, öne...

En Popüler Yazılar