Gönderen / 4 Şubat 2013 Pazartesi / 38 Comments / , , , , , , ,

Super Bowl Halftime Show: Beyoncé

Uzun zamandır blog yazmanın en güzel yanı tekrarlanan şeyleri yazarken tam bir sene önce bu zamanlar ne yaptığını hatırlıyor olmak. Geçen sene gerçekleşen Super Bowl finalinde sahne alan Madonna hakkında yazdığım yazıyı okudum. "Super Bowl Halftime Show: Madonna" yazısına bakıyorum da insan bir gram gelişmez, bi gram ilerlemez mi. Koskoca bir sene geçmiş ben hala Super Bowl neyin finali, ne diye bu kadar yaygara kopuyor bilmiyorum. Bizim derbiler gibi ama daha cool olanı sanırım. Tek dikkatimi çeken Madonna'yı fazla abartmışım. Yani show'unu falan tekrar izledim eyvallah da, öyle tarihe tanıklık ettik diyeceğim kadar da bi numarası yokmuş bence. Ya da İstanbul konserinde Madonna'dan o kadar nefret ettim ki, kadının showuna bile bok atasım geliyo. Saat 4'den gece yarısı 1'e kadar ayakta durunca Madonna'ya da, kaslı sevgilisine de bolca küfür yağdırmıştım o gece ve ayaklarımın üzerine basamadığım üç gün boyunca.

Amaaaaaa gelelim bu seneki devre arası sanatçısı Beyoncé'ye! Madonna için söylediklerimi geri alıyorum, asıl Beyoncé ile tarihe tanıklık ettik! Tanrının ustalık eserinin muhteşemler muhteşemi showunu canlı izleyebilmeyi isterdim ne yalan söylyeyim. Konser izledin mi böyle tarihi olanı izleyeceksin. İstanbul'un ücra köşesinde zerre ses sistemi olmayan dandik bi stadyumda Madonna'yı izlemiş olsam nolur, izlememiş olsam nolur? 


Aylar öncesinden promo fotoğrafları yayınlandı. Dolgun kraliçemiz hakem pozlarıyla, suratında holigan boyalarıyla önce heyecanlandırdı bizi. Sonra prova fotoğrafları yayınlanmaya başladı. Beyoncé son zamanlarda bu show için çalışmaktna başka hiçbir şey yapmıyordu herhalde. Her yerde sadece Super Bowl provası fotoğrafları döndü. Super Bowl için basın toplantısına çıktı, provalar yaptı, kadın 15 dakikalık show için hayatının son ayında başka hiçbir şey yapmadı! Ortaya çıkan gösteriyi izleyince kendinizi balkondan atabilirsiniz "Bu kadınsa ben dolmalık biber miyim?" diye komplekse girme olasılığı yüksek. Ben şu an bu yazıyı tencerenin içinden yazıyorum, zira dolmalık biber olduğuma kanaat getirdim.


Tarih: 3 Şubat 2013, yer: New Orleans Mercedes-Benz Superdome, saat: valla saati tam bilemiyorum uyumuşum, sabah izledim.
İşte tarih dün gece yazıldı! Beyoncé "hit the stage" derler ya tam anlamıyla bunu gerçekleştirdi. Bizim deyişle amına koydu ortalığın. Madonna gibi üç kıyafet değiştirmedi, tek bir mayo ile başladı ve bitirdi. Tek ihtiyacı olan sesi ve muhteşem dans figrüleri olduğu için tek kıyafetin hiçbi önemi yok. Son derece sade diyebileceğimiz bir mayo hatta. Jennifer Lopez kendini simlere bulayıp giydiği tulumları çöpe atmıştır kıskançlığından heralde. Hep Madonna ile kıyaslanıyor en son o sahne aldığı için. Bu konuyla ilgili sadece tek bir şey söyleyeceğim: Beyoncé, Madonna'yı donunda sallar, çamaşır diye ipe asar! İkisini yanyana anmak Beyoncé'ye hakaret olur diye düşünüyorum. Madonna "Ben yaşlanmadım, bakın yaşıma rağmen nası hoplayıp zıplıyorum, bakın yaşıma rağmen nası fıstık gibiyim." çabalarındayken Beyoncé'nin bi saç savurması yeter, bi göz süzmesi yeter!


Kraliçemiz bebeyimiz en muhteşem dans figürlerini sergilerken birden bire Destiny's Child ekibi toparlanıverdi sahnede! Kankaları Kelly ve Michelle ile birlikte Single Ladies'in bi kısmını söylediler. İşte Beyoncé'nin bu huyunu seviyorum, asla "Ben dünyanın en tepesine çıktım, hepinizi şöhretimle dövdüm" havalarına girmedi, her zaman yol arkadaşlarını yanına aldı. Spice Girls birleşmesine lütfedip katılan, poz verirken hepsinden bir metre ötede duran Victoria Beckham'a da kapak olsun bu. Kadının hasosusun Beyoncé! Böyle gruplardan hep biri çıkar, geri kalanlar söner gider. Beyoncé olsun, Victoria Beckham olsun, Justin Timberlake olsun gruplarının içinde hep en popüler olanlardı. Ama bi tek Beyoncé eski arkadaşlarını satmadı. 


Beyoncé'yi kraliçe yapan bence şu yazdığı mektuptur. Onca yorgunluğun, saatlerce çalışmanın, nefes kesen bir performans sergilemesinin ardından evime gidip götümü yayayım demiyor da, birlikte sahne aldığı arkadaşlarına elleriyle bir mektup yazıyor. Onu spor yapmaktan beyni erimiş Madonna'dan, uyuşturucu kullanmaktan kafası hep bi milyon gezen Rihanna'dan, sahnede kadın mı canavar mı olduğu belli olmayan Lady Gaga'dan bu ufak mektup ayırıp, kraliçe yapıyor bence. Hepsini severim ama Beyoncé ayrı bi hasodur.

Lafı fazla uzatmadan performansa geçmek istiyorum. Bak "Ohoo 15 dakika, kim izliycek şimdi bunu" diye üşenmek yok, Beyoncé'nin bu performansını fotoğraflar anlatmaya yetmiyor. Her bi saç savurmasını, göz süzmesini, popo sallamasını görmeniz lazım!

Edit: Burada performansın bir Youtube videosu vardı ama telif hakları nedeniyle NFL her yerden kaldırtmış, bi tek kendi sitesinden izleniyor. Ulan sen milyonlara ulaş, dünyaca ünlü şarkıcıyı sahneye çıkart, ama sadece kendi sitemden izlensin diye aç köpeklik yap. Anlamak mümkün değil. Neyse, performansı buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.

Yaaaa, nasılmış dediğim kadar varmış di mi? Kendine özgü dans hareketlerinin hastasıyım. Kadın her şarkıya senelerce akıllarda kalacak bir figür buluyor. Crazy In Love yürüyüşü, Single Ladies tepinmesi, Baby Boy göt sallaması.... Her biri tek kelimeyle muh-te-şemmm!! Yorumlarınızı bekliyorum henüz birer dolmalık bibere dönüşmediyseniz.

Bana göre bu Super Bowl denen saçmalığa damgasını Beyoncé vursa da, geceye dair bir kaç not da verip yazıyı bitirelim!


- Biz ne olduğunu pek bilmesek de hala bir çok Amerika'lının hayatındaki en önemli gece bu Super Bowl finali.  Ülkenin %90'ı bu maçı izliyormuş. O yüzden yılın ennnn pahalı reklamları bu maçın devre aralarında, başında ve sonunda dönüyor. Maç kadar yayınlanan ve yasaklanan reklamlar da konuşuluyor.
- Bu yıl en ilgi gören reklam Gangnam Style'ın solisti Psy abinin şu fıstık reklamı olmuş. Bu adam daha ne kadar yükselecek merak ediyorum?
- Beyoncé'nin kostümü Rubin Singer imzalıydı. Ayrıca Rubin Singer, Beyoncé'nin 120 danscısının ceketlerinin de tasarımına imza atmış.
- Zoe Saldana, Oprah, Kaley Cuoco, Naya Rivera, Amy Poehler reklam arasında bolca reklamı dönen ünlülerden oldu. Tek düğündüğüm ise "Ohh paranın amına koydular"dı.
- Obama'nın ikinci yemin töreninde ulusal marşı Beyoncé okumuştu. Bu sefer Super Bowl sahnesinde piyanosuyla Alicia Keys esti gürledi marşı okurken. Twitter'da Alicia Keys için "yuvayıkan" yorumları yapılmış ve çok eleştirilmiş performansı. İşin magazinsel yanını incelemek üzere not aldım ajandama. Kimse kimsenin kocasını benden habersiz çalamaz!
- Doritos'un Fashionista Daddy reklamına çok güldüm.
- Vee en sevdiğim reklam Beyoncé'nin yeni dünya turnesinin tarihleri ve ismi açıklandı. Kadın kocasını bile düşünmüş, Jay-Z beyefendilerin soyadını onurlandırarak turnenin adını "Mrs. Carter Show World Tour" olarak açıkladı. Turne 15 Nisan'da Sırbistan'da başlayıp, 3 Ağustos'da New York'da bitiyor. Hayır yani Hırvatistanda, Slovakya'da konser verip İstanbul'a gelmemek de neyin nesi Kraliçem, bizi ezikliyor musun yoksa? Neyse, siz linke tıklayıp reklamı izlemeyi ihmal etmeyin, yine çok güzel bi iş yapmış.
- Maç başlamadan hemen önce stadyumda elektrikler kesilmiş. Elektrik kesintisini Obama'dan tut, Illuminati'ye kadar her şeye bağlamışlar. Ulan bizde her gün oluyo, bu Amerika'lıların paranoyaklığını anlamak güç.

İşte hala neden bu kadar kıyamet kopardığını anlamadığım Super Bowl gecesi ve Beyoncé'nin performansı bu şekildeydi. Geceye de kraliçemize dair sizin yorumlarınız neler? Adamların maçları, devre arası şovları, ödül törenleri, her bi bokları muhteşem. Biz de anca Belediye Başkanı ve İhtiyar Heyetine ödül verdirelim Kral Tv törenlerinde. Ben showu izledikten sonra ağzımın suyunu silip tek bir şey düşündüm: "Ohh hadi yine Hadise'ye çalıp çırpacak bir şey çıktı!"
Share This Post :
Tags : , , , , , , ,

38 yorum:

Adsız dedi ki...

gösteriyi izlerken aklımdan sadece pelin bunu yazsa da okusak gülsek diye geçiriyordum muhteşemsin aklımı okumuşsun :)

Enda dedi ki...

yayını öle bayıla okudum amma işte olduğum için video yu izleyemedim.
ama belediye başkanı diyince sen bu görüntüden mahrum kalma istedim :))

muğla belediye başkanının deveden düşmesi : http://www.izlesene.com/video/deveden-dusen-belediye-baskani-yusuf-cayli/6846981


xo,
Enda,
http://detailsbyenda.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Walla bak yine tüm önyargılarımı kenara bırakıp izledim ama sonuç yine aynı yine aynı. İçim çıktı bu kadının kalın bacaklarını güp güp yere vurmasından. 'Girl power' asabiyetinden, 'aşırı seksiyim lan' tarzında omzunun üzerinden kameraya bakmasından. Bildiğin tombul bu kadın. Güzel mi: evet ama ayılıp bayılmaya gerek yok. Şov süperdi o ayrı ama o şova Hadise'yi koysan da güzel olurdu

Mine Canan Çiftçi dedi ki...

Ağzına sağlık! O Beyonce yok mu o Beyonce, yine yaptırmadı konserinden! Gelse de gözümüz gönlümüz açılsa. Ayrıca Hadise'ye bir şey demiyorum. Bu fotoğraf açıklasın her şeyi; pic.twitter.com/1ohmyvpq

Minus dedi ki...

tek kelimeyle muhmeteşem. bu kadına laf eden önce aynaya baksın da ben bi boka benzemiyorum ama dünya starına laf söylicek kadar egom var hey yavrum be desin.

Adsız dedi ki...

Çok güzel yazıyosun pelinn :)

StarLight-Style dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem bir şovdu.
Keşke herkes canlı izleyebilseydi .Her şeyden önce Madonna gibi ünlü tasarımcıların kıyafetleriyle şov yapmadı.15 dakika gözümün önünden 15 saniye gibi geçti.

Bu arada Yazılarınızı okumak çok keyifli :)
Ve Yetenek sizsiniz Türkiye programına Taklit alanında katılsa bir numara olucak çakma şarkıcımız olan Hadise'ye dediğiniz gibi :)
Ohh hadi yine Hadise'ye çalıp çırpacak bir şey çıktı

Adsız dedi ki...

en güzel en bilgi verici ve toparlayıcı yazılarından biri. Çok güzel olmuş, eline sağlık.

Adsız dedi ki...

performansı izledikten sonra kendimi balkondan aşağı sallandırasım geldi yeminle, sadece oksijen israfı gibi hissettim kendimi. söylenecek bişey yok, muhteşemlik kadının paçalarından akıyor adeta. evet, Beyoncé arkadaşlarına son derece sadık, kraliçe falan ama, Lady Gaga'nın da hakkını yememek lazım, ünlü olmadan önce takıldığı ne kadar arkadaşı varsa hala onlarla görüşüyor ve bikaçını turneye çıkarken bile yanından ayırmıyor.bu yüzden Beyoncé'yi ve Lady Gaga'yı aynı kefeye koymayı tercih ederim, ama Madonna ve Rihanna hakkındaki yorumlarına aynen katılıyorum.

miskinmissemdemekki dedi ki...

ladies and gentlemen deyişini sevdiğim o nasıl bi öpücük atmak. Bundan sonraki hayatımı Beyoncenin bacağı ne bileyim sac teli filan olarak geçirmek istiyorum orda olaydık da çıldıraydık :((

Adsız dedi ki...

Madonna evden çıkmasın ya bu kadın fenaaaaa hem taş hem ses var hem sempatik hem hem hem ....

Adsız dedi ki...

Hislerimi anlatacak bir şey bulamıyorum. Beyonce tek kelimeyle Kraliçe ya!! O danslar o gülüş, hele destinyss child'ın single ladies'i söylemesi. Nasıl bu kadar mükemmel olabiliyor anlamış değilim. Hakkını veriyor o sahnede olmanın. Zaten Roseland'deki konserini baştan sona izledikten sonra sahnede Beyonce'den daha üstünü olmaz benim için.

Adsız dedi ki...

lanet video açılmıyor yahu :(

Adsız dedi ki...

Beyonce çok muhteşem de onu överken diğer hepsine bok atmışsın ahahah çok güldüm :D Yine süperdi

Adsız dedi ki...

Gece gece bunu izledikten sonra dolmalık biber olarak yatıp zıbarmayı düşünüyorum. Teşekkürler Pelin

Adsız dedi ki...

Her şey çok iyi güzelde. Lady Gaga'yı filan bilmem ama uyuşturucu bağımlısı Rihanna diye kesip atmışsın ki Rihanna daha 23 yaşındayken kimleri donunda sallıyor o ayrı. Beyonce'yle mi karşılaştırıyorsun yapma etme. Riri, Beyonce'nin yaşına gelince dünyayı sallar onun gibi iki kere hem de. Böyle bok atma hiç yakışmıyor, hiç olmamış Barbadoslu yarimize...........

Adsız dedi ki...

Ya Pelo bebeyim lan bildiğin çirkin bu kadın lan. Ses falan mükemmel sikip atıyor da, itici bu kadın Rihanna demişin Rihanna güzelliği var mı bu kadında bi de uyuşturucu bağımlısı demişsin, Lady Gaga neyse tip olarak bu da o. Seneye bakar buna da pişman olursun anam :D

Şemmık dedi ki...

Yeminle ağzım 5 karış açık izledim. Bu kadın insan değil ya. Bundan daha iyisini yapan çıkmaz yeminle. Ah ulan orada olmak vardı. Burda kıçımızı yırtarak bütünlemelerden geçmekle uğraşmazdık :((

Adsız dedi ki...

Arkadaş şu kadını Rihannayla filan karşılaştırmayın bak çok rıca ediyorum çarpılırsınız.Lan bu nasıl bi hatun sesi bilmem kaç oktav,dansı profesyonellere taş çıkarır o da yetmiyo afet-i devran mübarek.İşvene,cilvene,öpücük atmana,göz süzmene o yere yatıp bacak atışına kurban.Madonna şu performansı izledikten sonra gidip kutuplara yerleşsin penguenlere iki jimnastik hareketi öğretsin.Rihannaya zaten bi şey demiyorum Allah ona ne ses ne de dans yeteneği vermeyerek cezasını vermiş:D

tuğba dedi ki...

offf show harikaydı,soluksuz izledim.Madonna'ya falan laf atan arkadaşlar etmeyin eylemeyin,Rihannalar,Beyonceler yokken o vardı.Şu zamanda bu tür showlar yapılıyorsa Madonna'nın sayesindedir insaf yani.

Adsız dedi ki...

Pelin The Carrie Diaries güzel bir diziye benziyor. İzliyor musun? Kıyafetlerini yazsan süper olur.

Beyhive dedi ki...

Yazdıklarına aynen katılıyorum. Beyoncéyi Rihanna, Madonna ve diğerleriyle karşılaştıranlar bi gün çarpılacaklar bence. Kadındaki ses, dans kimsede yok. Olduğu yeri, kazandığı paraları sonuna kadar hak ediyo, tam bir diva.Performansı izlediğimden beri ben bunalımdayım, dünyaya geliş amacımı çözmeye çalışıyorum. Büyük ihtimalle Madonna da evde ağlıyodur. Kim ne derse desin Beyoncé müziğin kraliçesi.

Adsız dedi ki...

Show gercekten harikaydi ve izlerken Beyonce sen nasil bir mucizesin diye düşünmeden edemedim. Yazını simdi okudum ve bence cok egelneceliydi ellerine saglık. Beyonce kesinlikle kraliçe aksini iddia edemem ama Lady Gaga ve Madonna'yi da bu kadar çabuk harcaman doğru degil. Sonuçta Lady Gaganın taht derdi yok o bir toplumcu gerçekçi, Madonna ise hala Madonna :D

Sedef dedi ki...

Too ben de şu an tarih yazıyorum.Dolmalık biberim ve tuş üstünde zıplayarak yorum atıyorum! KAdın şa-ha-ne bence biz bir köşede utanıp gelelim!

Adsız dedi ki...

Yazınızı çok beğendim, çok güzel şeyler söylemişin. Ellerine sağlık :) Okurken çok güldüm çok mutlu oldum. Beyonce her zaman ki gibi süperdi...

Adsız dedi ki...

ilk 5 dakika 'come on' 'oh yeah', sonraki 5 dakika 'put your hands together' sonraki 5 dak 'dirty one', sonra destiny's child yardima geldi, diger ikisinin sesi beyoncedan guzel valla. Amdonna olmasina daha cok var.

Esra Ateş Akın dedi ki...

Benden dolmalık biber bile olmaz Beyonce'nin yanında.Bu ne yaaa. Elalem yapsın şovunu biz hala bakaduralım.İhtiyar heyeti kısmına ekstra katılıyorum ayrıca. Protokol milletiyiz vesselam.

Bilgesu Odabaş dedi ki...

Beyonce'yi çok severim eyvallah da sen bunu da çok abartmışsın sanki. 2 yıldır blogunu takip ediyorum, sürekli sevdiklerin değişiyor, önceden demediğin kalmadığı insanları göklere çıkartıyorsun ya da göklere çıkardığın insnaları yerden yere vuruyorsun. Kesinlikle Madonna'nın performansı daha iyiymiş bence ama ikisinde de tarihe tanıklık edecek kadar iyi değil. Yani bir Prince, MJ, Rolling Stones performanslarının yanında sıfır bu bence.

xxxx dedi ki...

konser tam bir amerikan rüyası görselliğinden başka birşey değil,digital şov yoksa beyonce'un performansı herzamanki halleri.
görsel şova gelice tüm dünyanın kaynak ve insanlarını sömüren bir ülkede bırakta herşeyin en iyisi orda olsun,onlar salak bi tüketim alışkanlığıyla tüm dünyanın canına okuyorlar
beyonce-jay z ye gelince biraz araştırırsan onlarında başkalarının başarılarının üzerine konan,cocuklarının isimlerini bile tescillettirecek kadar gözü dönmüş,kendilerini parlatıp kasalarını doldurmaktan başka bi misyonları olmayan kro bi çift olduklarını görürsün
kısacası canım o beyonce bir ürün sen ise dolmalık biber deil sadece gerçeksin...

Adsız dedi ki...

Sesi güçlü kabul ediyorum da, bu kadın şovlarında şarkı söylemiyor bence. Yukarıda yorumlardan birisinde de yazıyor, şarkı arkada çalıyor bu konuşuyor. O yüzden pek saygı duyamıyorum kendisine. Yani mesela Madonna, Britney Spears playback yapar ama en azından kabul de ederler, biz de onları öyle kabul ederiz ama Beyonce'nin yarısından çoğunu playback yapıp da "Ben playback yapmam" demesi saçma geliyor bana.

Adsız dedi ki...

Madonna ordan oraya koşmaktan başka ne yapıyor? Beyoncenin tek şarkıda ettiği dansı koskoca konserde etmiyordur. Bu kadar show yapıp dans ediyor bırakında o kadar playback yapsın. ayrıca gırtlaktan o sesleri madonna yada britney spears hangi konserinde çıkarmış hem bu kadar dans edip hemde böyle ses gerektiren şarkılar söylemiş. madonna eyvallah bu yaşına rağmen böyle showlar yapıp bir sürü efsane şarkı söylüyor ama sırf beyonceye çamur atmak için at gözlüğünüzle yorum yapmayın

Adsız dedi ki...

Bloga son zamanlarda pek değer vermiyosun son 15 gün boyunca sadece 4 yazı yazmışsın ama daha cok dikkat etsen keşke yazıların çokk güzel oluyo :)

Adsız dedi ki...

http://www.hurriyet.com.tr/planet/22540046.asp

Adsız dedi ki...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=470403956348194&set=a.178003795588213.60115.176890359032890&type=1&theater

ahahahahahhaha :D

OkYaNuS dedi ki...

Aşağıdaki linki görünce aklıma bu postun geldi, paylaşmak istedim :)

http://9gag.com/gag/6665531

Molly'nin Evi dedi ki...

Mükemmel kadına söyleyecek bir şey bulamadım tekrar tekrar izledim. İstanbul'a gelse ne iyi olur gerçekten :)

fth dedi ki...

hayatım sen beyonce un kim olduğunu anlamak ve onu daha yakından tanımak istiyosan the experience world tour u izliyip öyle karar ver

Adsız dedi ki...

uzunnn zaman oldu fakat yazıyı okuyunca yazmak istedim. Beyonce süper evet ama ona süper diyoruz diye Madonna hiç edilemez. Madonna hepsinin atasıdır bu kadar.

Fotoğrafım
Sorun bende değil Sende, Sorun Bendeymiş, Beni Hep Sev ve Mualla'ya Sor kitaplarının yazarı, 2011 Blog Ödülleri moda blogları 1.'si "bi kot bi tişört"ün sahibi, bir kitap okuyup hayatı değişmeyen, onun yerine bir kaç kitap yazan ama hayatı hala değişmeyen Pinkfreud'un blogu... İletişim: pinkfreudinfo@gmail.com

Instagram

Dizi Önerisi: Olive Kitteridge

Yine davar gibi bir günde izleyip, etkisinden kurtulamadığım bir dizi önermeye geldim. Selamsız sabahsız girdiğim için kusura bakmayın, öne...

En Popüler Yazılar